REC0010429 |
La matemàtica que s'aprèn tocant |
2019-2020 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària |
|
|
|
6/7/2020 - 17/7/2020 (30 hores) de h a h |
|
EU Facultat de Ciències de l'Educació - UAB |
|
Campus UAB Bellaterra, Edifici G (Cerdanyola del Vallès)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació de mestres Alexandre Galí
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/05/2020 - 06/07/2020 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
75
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Un recorregut pel desplegament matemàtic dels infants de Primària des del cicle inicial al
cicle superior amb una mirada conjunta i evolutiva. Uns continguts que arriben a través de la
manipulació i la comprensió que genera imatges suficients on construir l’abstracció.
... i per sobre dels continguts la capacitat de generar propostes plenes de context que ens
permetin observar les quatre dimensions matemàtiques descrites.
La formació es fara via Zoom i els/les alumnes hauran d'oferir una adreça vinculada a google (la xtec serveix perfectament) per compartir el material pel DRIVE.
|
| |
Objectius |
• Descobrir materials i propostes per oferir vivències que permetin desplegar el món
matemàtic dels infants de Primària.
• Revifar o inspirar la capacitat creativa intrísseca en tot mestra.
• Empoderar els mestres en el seu coneixement del currículum de matemàtiques i de la
seva avaluació.
• Enamorar el mestre de la didàctica de les matemàtiques.
|
| |
Continguts |
• Pinzellades d’educació infantil per consolidar el cicle inicial sobre un fonament
important on anar consolidant tota la Primària.
• Materials i propostes de numeració i càlcul a Cicle Inicial
• Materials i propostes de geometria, mesura, estadística i combinatòria a Cicle Inicial
plenes de significació on observar les dimensions matemàtiques.
• Materials i propostes de numeració i càlcul a Cicle Mitjà
|
| |
Observacions |
Activitat de l'Escola d'Estiu del Vallès Occidental. Cal fer pagament.
|
| |
Formador/a |
Lara Giménez Barragán
|
| |
Avaluació |
Aquesta formació ofereix molta informació i molts recursos que els mestres han d’elaborar
progressivament per anar enriquint les seves aules de propostes manipulatives de qualitat.
Generar propostes junt amb la seva descripció i registre d’avaluació i un ordre d’aquestes
adient fa que la feina de tot un claustre perduri i es dignifiqui dins de l’escola.
Els demanaré que elaborin una proposta proposta, que en facin una fitxa de descripció i la
seva corresponent graella d’avaluació. D’aquesta manera podré avaluar l’aprofitament i
comprensió general de la formació.
|
| |
Requisits de certificació |
- Haver realitzat un mínim del 80% d'hores del curs.
- Haver realitzat satisfactòriament les tasques d'aprofitament esmentades anteriorment.
- Haver realitzat el pagament del curs.
|
| |
E-mail |
eestiuvallesoccidental@gmail.com
|
| |
|
|